1949 שדרוג שדה התעופה לוד

בשנותיה הראשונות של המדינה, רבים מהפרויקטים של פיתוח התשתיות עסקו בחיבור ישראל ליתר העולם. כפועל יוצא מכך, לכלים של קטרפילר היה תפקיד משמעותי בהקמה של תשתיות אלו.

נמל התעופה בן גוריון, או בשמו הקודם, שדה התעופה לוד, תוכנן והוקם עוד על ידי שלטונות המנדט הבריטי בשנות ה – 30 של המאה ה – 20. שדה התעופה היה יודע בכינויו "וילהלמה" על שם המושבה הטמפלרית וילהלמה הסמוכה והיה בשנים הראשונות של המדינה לשער היציאה והכניסה המרכזי של ישראל.

ב – 24 בנובמבר שנת 1948 הנמל נפתח כנמל התעופה הבינלאומי הרשמי היחיד של ישראל והיה לו מרכיב חשוב בקליטת העלייה ההמונית לאחר קום המדינה. אולם מידותיו הקטנות של הנמל הקשו מאוד על תפעולו הסדיר. אי לכך, בשנת 1949 החל פרויקט להרחבה משמעותית של שדה התעופה, בכל הקשור למבנים לאחסנה, מעברי נוסעים ושיפוץ מסלול ההמראה והנחיתה.

1949-benorothenberg-lod-airport-(1)
1949-cohen-friz-lod-airport
1949-benorothenberg-lod-airport-(2)