1955 סלילת כבישים חדשים לירושלים
אחת המשימות המרכזיות בשנות ה-50 בתחום התשתיות בישראל היתה פיתוח הכבישים באיזור ירושלים – לכלים של קטרפילר היה חלק מהותי בפיתוח דרכי הגישה של העיר, דוגמת כביש 386.
כביש זה המכונה גם כביש נס הרים וכביש גולד הוא כביש אורך המחבר בין יישובי פרוזדור ירושלים לירושלים. הכביש נסלל מעין כרם מערבה בשנים 1953-1954 במטרה לחבר את יישובי פרוזדור ירושלים הדרומיים ישירות לירושלים וכן להוות את החלק המזרחי של כביש גישה נוסף לירושלים. סלילת הכביש תוכננה להתבצע בשלושה שלבים – פריצת הכביש כללה חציבה לאורך כמעט כל אורכו ובמהלך הסלילה נחצבו בסלע כ-300 אלף מ"ק אבן. עבודות הפריצה הושלמו בדצמבר 1954 והכביש נחנך ביולי 1955.















